گفتگوهای عامیانه امریکایی

آموزش بهترین عبارات و اصطلاحات غیر رسمی و روزمره امریکایی

گفتگوهای عامیانه امریکایی

آموزش بهترین عبارات و اصطلاحات غیر رسمی و روزمره امریکایی



غیر قابل درک بودن یکی از خصوصیات صحبت کردن به زبان عامیانه می باشد. امروز قصد معرفی کردن و بحث در مورد عامیانه ترین و نا مفهوم ترین روش صحبت یعنی گفتگوهای خیابانی را داریم. از آنجایی که مکالمات خیابانی از هیچ قانون خاصی طبعییت نمی کنند و ممکن است با توجه به مکان یا زمان شدیدا دستخوش تغییرات شوند، این لغات از اهمیت زیادی برخوردارند. البته این اهمیت اکثرا زمانی قابل درک می باشد که فرد در یک موقعیت صحبت کردن با یک شهروند امریکایی یا انگلیسی باشد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که قصد مهتجرت به منظور ادامه تحصیل یا زندگی در کشوری انگلیسی زبان را دارند حتما تا آخر مقاله مار را همراهی کنید.

کلمات خیابانی اغلب به شکل منطقه ای توسط گروه های کوچک شکل می گیرد. بسته به پسندیده شدن یا نشدن آن کلمات توسط اشخاص عادی جامعه می تواند خیلی سریع سرکوب یا همه گیر شود. تا جایی که گاهی ریشه برخی از این لفظ ها به سال ها قبلباز می گردد. گفتگوهای خیابانی نسبت به کلمات رسمی معانی، تلفظ و حتی نوشناری غیر اصولی دارند. برای روشن شدن مبحث یک متال مطرح می کنیم:

1. Bloke
2. Sack (something) off
3. A (total/absolute/complete) mare
4. Up for it
5. To cane something

آیا معانی این کلمات و اصطلاحات را می دانید؟ آیا این اصطلاحات را قبلا شنیده اید؟ معنی اصطلاحات را در زیر آورده ایم اما آیا شما میدانید کدام معنی مربوط به کدام اصطلاح است؟

a) To abandon/quit/end something you are fed up with                                                                                       
b) To be keen on doing something
c) To consume or perform an act with vigour and enthusiasm
d) A man
e) A horrible experience

آیا با به کار بردن در جمله می توانید مفهوم همه آنها را متوجه شوید؟ شاید به نظرتان درک مفهوم هر کلمه ای با به کار بردن در جمله قابل درک تر خواهد بود. به جملات توجه کنید:

1. He’s a really good bloke. Reliable.
2. I think you should sack it off. It’s not going anywhere.
3. That meeting was an absolute mare. Khalid just wouldn’t stop going on about his figures.
4. So are you up for dinner tonight? Maybe we could meet around 8?
5. I don’t have much time to prepare slides so I’m gonna cane ’em during lunch time.

پاسخ را در انتهای متن خواهید خواند.

اصطلاحات اغلب در صحبت های دوستانه به وجود می آید این روند هم در زمان حال و هم در گذشته رواج داشته گرچه ا امروزه فرهنگ لغاتی برای این کلمات وجود دارد که اصطلاحات جدید و قدیمی در آنها ثبت می گردد، اما در هیچ موسسه ای روند تدریس این اصطلاحات پیش گرفته نمی شود البته گاها با توجه به موضوعات مورد بحت در کلاسها ممکن است به یکی یا دو اصطلاح اتشاره شود.

پس با این همه توضیحات دیگر دلیلی برای کنار گذاشتن این اصطلاحات باقی نمی ماند و پاسخی مناسب برای سوال "چرا باید اصطلاحات غیر رسمی را بیاموزم؟" خواهید داشت!

اما چرا این واژه ها مهم هستند؟ بالاخره هر فردی ممکن است روزانه با دست کم 2-3 نفر از افراد جامعه ارتباط داشته باشد و با آنها صحبت کند و با توجه به اینکه برخی از این اصطلاحات به دلیل پر کاربرد بودنش توسط هر فردی استفاده می شود، ضرورتی برای یادگیری این اصطلاحات مطرح خواهد شد.

هرگز نباید به کلمات غیر رسمی بیشتر از کلمات رسمی اهمیت داد و از صحبت های فرمال و اصولی کناره گیری کرد چون به هر حال زبان اصلی مردم یک ملت همان گویش و زبان رسمی آن کشور می باشد اما برای ایجاد ارتباطی تنگاتنگ و دوستانه با افراد یک کشور هرقدر بتوانید خودتان را همزبان تر نشان دهید از شما استقبال بیشتری خواهد شد خواه آن شخص یک فرد عادی باشد خواه یک پزشک یا حتی استاد شما باشد!

علاوه بر این با اتکا به صحبت کردن رسمی، شما ازنظر افراد جمع منسوخ خواهید بود و ممکن است یک شخص خشک و غیر اجتماعی تلقی شوید. پس خودتان شخصیتتان را انتخاب کنید فردی خوش مشرب هستید یا منزوی؟

یاد گیری شیوه صحبت کردن غیر رسمی در تجارت بسیار ضروری است زیرا اکثر تجارت ها با تنظیمات و قوانینی غیر رسمی هدایت می شوند! همچنین هنگام شام و نهار، در یک رویداد دوستانه یا در طول بازی گلف هرگز نباید رسمی و کاملا جدی باشید! پس با این تفاسیر اهمیت این شیوه سخن گفتن برای تمام کسانی که قصد زندگی، کار یا ادامه تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان دارند نمایان می شود.

در انتها لازم است با یک جمله شما را هوشیار کنیم. اگرچه در این مقاله با تمام دلایل بسیار مهمی برای آموختن سخن گفتن غیر رسمی آشنا شدید، اما هرگز فراموش نکنید که که امن ترین زبانی که می توانید در مکالماتتان استفاده کنید همان زبان رسمی است، زیرا برخی از کلمات عامیانه توسط اشخاص و گروهک های خاصی به وجود می آید و مکن است استفاده از آنها برخی اوقات به ضررر شما تمام شود! پس به هر جمله یا کلمه ای که می شنوید یا می خوانید اعتماد نکنید. بهترین روش استفاده از یک دیکشنری کاملا قابل اعتماد است.

شاید برای هر کسی سوال پیش آید که با گوناگونی فرهنگلغات عامیانه به کدام کتاب میتوانم اعتماد کنم؟! پاسخ سوال شما در پست های بعدی از وبسایت "گفتگوهای عامیانه امریکایی" منتشر خواهد شد. با ما همراه باشید.

پاسخ سوالات متن:

1-d 2-a 3-e 4-b 5-c

نظرات (۲)

واقعا سایت خوبی دارید
تشکر
۲۰ دی ۹۴ ، ۰۱:۴۲ نمایندگی مرک
جالب بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
در گوگل محبوب کنید